zondag 30 november 2014

Sumo Groningen, lunchmenu met niet echt verse tonijn


Sumo Groningen, lunchmenu met niet echt verse tonijn. Zo zou ik ons lunch daar zo'n beetje omschrijven.

Mijn Afrikaanse man en ik gingen een dagje Groningen doen. Omdat we van alles moesten uitzoeken en omdat we handel aan het drijven waren. We vonden iets dat we wilden kopen, maar we probeerden ook wat van de prijs af te krijgen. Toen dat niet lukte, besloten we dan maar wat te gaan eten. We waren al de hele ochtend op pad, hadden de auto geparkeerd ergens buiten de stad en lustten eigenlijk wel een hapje.

Rijst en sushi
Maar mijn vriendje vindt heel veel dingen niet lekker. In eigen land is hij gewend om veel rijst te eten, dus ik dacht laten we ergens naartoe gaan waar we rijst kunnen eten. We hadden natuurlijk naar de Chinees kunnen gaan, maar die zag ik niet direct. Het werd uiteindelijk Sumo Groningen. Bekend om zijn sushi en andere Japanse gerechten. Ik dacht dat dit wel een succes zou zijn, maar helaas manlief bleek er achteraf niet echt van te kunnen genieten. De dingen die hij bovendien wilde eten, mochten we niet bestellen. Die hoorden bij het diner. Lijkt me een kleine moeite om dat allemaal in hetzelfde pakketje te gieten, maar blijkbaar werkt dat dus niet zo. En dat maakte de ervaring er niet beter op.

Concept van Sumo
Bij Sumo kun je gang na gang eten. Dat vul je in op een papiertje en je kunt per keer 5 verschillende dingen kiezen. Wat je betaalt hangt af van het moment en de dag waarop je eet. Wat ik ook al wat vreemd vind. Het restaurant ziet er mooi uit overigens. Maar de kwaliteit, ik weet het niet.

Spicy tuna was vooral oude tuna
Ik houd erg van sushi, dus ik ging voor de spicy tuna (pittige tonijn), maar toen viel het me al op dat de tonijn niet kakelvers was. En dat is wel nodig voor een fijne en goede sushi. Er volgden nog een paar andere soorten, maar zo vers als ik de sushi elders eet, was hij niet.


Kip en gebakken zalm
Dan maar aan de kippenvleugels, gebakken zalm en de gebakken rijst. Ik hoopte dat die laatste vooral in de smaak zou vallen, maar bij de eerste hap zag ik het al aan het gezicht: Nee, nee zei hij (Net in het Nederlands geleerd’. De smaak stond hem niet aan, ook de gebakken aardappelen konden hem niet echt bekoren. Ik heb de gebakken rijst ook even geproefd, maar vond hem niet slecht. Ook niet heel bijzonder, maar wel oke. Vriendlief vond het allemaal maar niets, dus voor hem hoeft het nooit meer. Echt onder de indruk was ik ook niet en het was die 42 euro, waarvan 18,50 euro per menu dan ook niet helemaal waard.

Tao Leeuwarden
Bij Tao in Leeuwarden eten we ook geregeld en daar zijn de gerechten een stuk verfijnder. Ook daar word je aan tafel bediend, maar het is er wel vers en lekker. De foto van de sushi is dan ook bij hen genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten