maandag 1 december 2014

Scroppino met pasta bij pizzeria La Gondola



Scroppino met pasta bij pizzeria La Gondola. Misschien wat een vreemde combinatie, maar hij was niet te versmaden.

Soms wil je gewoon veel eten. En dat deden we dus. Bij pizzeria La Gondola in Lemmer. Waar het altijd druk en warm is. En waar het altijd gezellig is. En waar we altijd te veel eten. We begonnen met panne burro. Brood met kruidenboter dus. Van dat werk waar je van blijft eten. En we namen er een lekker drankje bij. Wijntje, biertje. En we spraken over heel veel dingen in het leven, zoals dat hoort als je in een Italiaans restaurant zit.

Pizzageur
De geur van pizza om je heen, vol met basilicum en gebakken brood. Nu ik het schrijf, ruik ik die fijne en warme geur als het ware weer gewoon. Nadat we dus al die calorietjes naar binnen hadden gewerkt en ons heerlijk moe voelden worden (dat doen koolhydraten nu eenmaal met je), was het tijd voor het groter werk.

Pizza carbonara

Vriendlief kon nog wel wat extra koolhydraatjes gebruiken. Het werd een pizza carbonara. Een hele grote pizza vol met beleg. Mij kan pizza nooit zo bekoren, want het is me teveel brood en het is me sowieso teveel van alles. Dus ga ik meestal voor vis. Deze keer buiten de kaart een tagliatelle met gamba´s en rucola. Malse garnalen, lekker frisse notenslag en goede pasta. Niet minder calorierijk waarschijnlijk, maar ik heb toch het idee dat het beter voor me is. De goede olie was rijkelijk gebruikt, dus ik heb weer genoeg olie voor een jaar binnengekregen. Maar lekker was het.



Scroppino als dessert
Daarnaast een fijne glas rode wijn. Wie doet je wat! Een dessert wilde ik niet meer maar die beroemde scroppino wilde ik nu wel eens proberen. Ik had hem alleen nog op tv gezien en ik wilde wel eens weten hoe het nu met dat bijzondere drankje zat. Wodka met limoenijs geloof ik dat de uitleg was. IJskoud met een mooi rietje. Hij was heftig (door de wodka) maar ik heb er van genoten. Uitbuiken was daarna wel meer dan nodig. En drie dagen dieet om al dat eten er weer af te krijgen. Voor 44,20 euro waren we heel erg vol.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten