vrijdag 5 december 2014

Maaltijdsalade met vis bij De Olde Woage in Gramsbergen - ja in Gramsbergen



Een maaltijdsalade met vis in Gramsbergen. Daar gingen we deze keer voor. Grambergen, ik wist niet eens waar het lag. Ik moest er naartoe om pakketten weg te brengen. Nou ja, naar Coevorden dan. We maakten een omweg, omdat we honger hadden. En het was heet. Gramsbergen, het onbekende Gramsbergen bleek een lieflijk plaatsje. Het restaurant waar we neerstreken bleek overigens nog niet open.


Maar aan de andere kant van restaurant De Olde Woage in Gramsbergen staat een museum. Ik moest naar de wc en dat mocht daar. Alleraardigste mensen daar, die me er en passant nog op wezen dat we natuurlijk ook nog even een kijkje konden nemen in het museum. Daar was helaas geen tijd voor, maar misschien komt dat nog.

De Olde Woage in Gramsbergen

En toen ik terug kwam, was De Olde Woage opeens wel open. Of althans er werd van alles op de tafel gezet. De keuken moest nog wel worden opgestart zei de zeer aardige ober. Na een frisdrankje, namen we een kijkje in de menukaart. Daar stonden erg leuke gerechtjes op. Maar die bleken in de praktijk nog veel leuker te zijn. Want de maaltijdsalade met vis die ik uitkoos zat echt bomvol met vis. Verschillende soorten vis. Niet alleen de gebruikelijke zalm, maar ook forel en heerlijke garnalen. En met een goede sla er bij. Met heerlijk brood erbij en natuurlijk echte boter.




Uitsmijter

Mijn disgenoot koos voor een uitsmijter met bruin brood. Ook dat zag er uitermate goed en verzorgd uit. Goed brood, mooie uitsmijter. En goed bereid aldus haar. Knapperig randje, Eigeel nog wat lopend. Ik houd er niet van, maar ik weet dat velen het zo willen.

Onder de plantaan in Gramsbergen
Bovendien zaten we onder een prachtige plantaan. Daar in het mooie Gramsbergen. En het voelde alsof we daar nog wel een dagje wilden blijven zitten. Maar dat kon niet. De plicht riep. En de rekening:21,50 inclusief 4 drankjes vanwege de enorme dorst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten