donderdag 11 december 2014

Een gif groen gezond drankje bij Hajé Lelystad aan de snelweg A6

LELYSTAD - Een gif groen drankje bij Hajé Lelystad aan de Rijksweg A6. Dat moest me redden na een nachtvlucht.

Ik ben geen held in het vliegtuig. Ondanks vliegangst cursussen en een leuk pilletje, blijft het niet mijn grootste hobby. Maar met een liefde in verweggistan zit er niets anders op dan het vliegtuig te nemen. Het ellendige van zo´n liefde is dat je altijd weer een keer afscheid moet nemen. En dat is altijd moeilijk.

Vliegtuig zonder kerosine en toen weer met kerosine
Na een nachtvlucht die weer veel later vertrok dan gepland (omdat er blijkbaar geen kerosine genoeg in het land was en we een tussenlanding zouden moeten maken. Maar er daarna weer bleek dat er opeens wel weer kerosine was, maar dat er weer toestemming moest zijn om rechtstreeks naar Nederland te vliegen. Uren later dus, kon er eindelijk vertrokken worden. Maar toen was mijn blauwe pilletje (tegen de angst) al bijna uitgewerkt. Omdat ik bovendien niet first class of businessclass vlieg, zit ik altijd opgepropt in een te kleine stoel. Ik loop wat heen en weer, maar het blijft benauwd in zo´n vliegtuig.

Parkeerdienst komt niet opdagen bij Schiphol
Slapen kan ik ook vaak net dus toen ik eindelijk landde, was ik redelijk kapot. Mijn auto stond op een parkeerplaats ergens ver weg, ik moest bellen naar het busje dat me moest komen ophalen en dat duurde enorm lang. Ik weer bellen, bleek de plaats waar we moesten afspreken niet duidelijk. Ik kwam uit de warmte, hier was het fris. Het begon te regenen. Ik was ongelukkig.
Toen eindelijk het busje kwam en me maar de parkeerplaats reed, kon ik daar mijn auto niet vinden. Blond, ik weet het. Ik maar sjouwen en sjouwen met mijn koffers en geen auto te zien. Toen maar op mijn autosleutel drukken en ja opeens was daar een licht. Toen reed ik natuurlijk weer tien keer verkeerd. Man, man wat is dat ongelukkig zijn.

Restaurant met biologische producten aan de snelweg
Maar toen ik eindelijk op de snelweg zat, had ik honger. En dorst. Maar ik wilde ook naar huis. Dus reed ik en reed ik en miste ik mijn mannetje. En daar doemde opeens bij Lelystad het Hajé restaurant op. Waar ze tegenwoordig een soort afhaalpunt hebben. Met hele gezonde dingen. Nu hebben ze bij Hajé tegenwoordig sowieso heel gezonde dingen. Zo dronk ik er eens een drankje van groene groenten en chlorella. Ik vond het wel lekker, maar mijn tafelgenoot kreeg er spontaan buikloop van. In de winkel bovendien allerlei biologische producten die je kunt kopen en zelfs bakjes met fruit als aardbeien en bessen. Goed concept, houd ik van.

Gezonde groene drankjes vol met groenten aan de snelweg
Maar u had ik dus dorst en wilde ik mijn duffe kop even in de wind gooien. Dus ging ik de aparte winkel binnen en daar stonden gezellige groene drankjes. Voldoende groente en fruit voor een dag stond er op. Dat leek me wel wat na zo´n lange nacht. Daarbij een broodje tonijn salade. Wel met wat mayonaise, maar frisser dan elders. Ik ging op de houten bank buiten zitten en nam voor een dag vitamines. En at mijn broodje. Tot ik verder moest omdat het begon te regenen. Maar op al die vitamines reed ik wel weer alert naar huis. Waarna ik mijn bed indook. Dat wel. Maar deze keer niet een verkoudheid na zo´n luchtreis. En misschien komt dat we door dat vitamine- en fruitdrankje. Goedkoop was het overigens niet. Het drankje (Frecious Cellery slim) kostte 3,95 euro, het broodje 4 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten