donderdag 4 december 2014

Knapperig brood met tomaat en muntthee bij Tapa Tapa in Lemmer.

Knapperig brood met tomaat en muntthee bij Tapa Tapa in Lemmer. Die combinatie nam ik daar een tijdje geleden. Gewoon omdat het kon.

Soms houd ik van de vreemdste combinaties. Of ontstaan de vreemdste combinaties. Gewoon omdat het kan. Dat gebeurde toen ik met een vriendin op het terras van Tapa Tapa in Lemmer zat. We waren al uren onderweg, ik was moe en hongerig.


Appeltaart met slagroom op terras Lemmer

Mijn vriendin is gek op appeltaart met slagroom en koffie. De appeltaart altijd eerst even warm, zegt ze dan. En dan slagroom er op. En de koffie gelijktijdig. Maar ik ben altijd van de hartig. Zal wel met mijn lage bloeddruk te maken hebben. Van appelgebak word ik dan niet blij, van iets met zout erin wel. Maar wat eet je nu om een uurtje of vijf, als je nog aan de muntthee zit? Want eigenlijk gaat veel hartigs natuurlijk niet samen met muntthee. Niks eigenlijk. Of het moet een after eight zijn. Maar die hadden ze niet bij Tapa Tapa. En die is ook niet hartig. Toch maar een de kaart geraadpleegd.


Tapas eten in Lemmer




Soepje? Nee. Kippenvleugels? Zo´n geknoei. Aardappeltjes met knoflooksaus? Te vet. En toen viel mijn oog op het brood met verse tomaat. Heerlijk getoast brood met prachtige olijfolie, verse stukjes tomaat en volgens mij het brood ook ingesmeerd met knoflook. Natuurlijk maakt honger (oké trek dan) rauwe bonen zoet, maar dit was lekker. Echt heel lekker. Die heerlijke tomaat met dat knapperige brood. Man, man, wat zat ik te smullen. En daarna gooit ik er nog een glas muntthee achter aan. Net alsof ik daarna mijn tanden had gepoetst. En samen met het warme appelgebak moesten we daarvoor 13,05 euro neertellen.

Honger
En omdat ik zo'n honger had geen foto deze keer van het gerecht. Toen ik tot het besef kwam dat ik die wilde maken, was mijn bord al leeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten